Galeria rok szkolny 2016/2017

22 września nasza szkoła zorganizowała wycieczkę do Krakowa. Po przybyciu na parking pod Wawelem udaliśmy się na Przystań, gdzie czekał na nas statek NIMFA, najstarszy pływający po Wiśle statek pasażerski. Zostaliśmy zaproszeni na pokład i zaczęliśmy rej szlakiem zabytków i historii Krakowa. Z pokładu naszej jednostki zobaczyliśmy najpiękniejsze nadwiślańskie zakątki, takie jak Kościół na Skałce, Bulwary Wiślane, Kazimierz, Podgórze, Wawel, Salwator. Żeglując spokojnie po krakowskich wodach przenieśliśmy się w zupełnie inny wymiar. Przewodnik przygotował dla nas wiele niespodzianek, quizy z wiadomości o świecie, zajęcia z mapą i kompasem, rebusy z nagrodami. Nauczył nas podstawowych węzłów żeglarskich, fajnych piosenek i wtajemniczył w arkana marynarskiego życia oraz przypomniał zasady bezpieczeństwa na wodzie. Chłopcy mieli okazję stanąć za sterem. Kapitańskie wspomnienia o wielkim świecie umilały nam rejs. Nagle Kapitan zawinął do tajemniczego portu. Tam rozpoczęła się druga część naszej wyprawy. Oczom naszym ukazał się cały świat. Wioska afrykańska, papuaski dom na palach, jurta mongolska, igloo, indiańskie tipi oraz peruwiańska chata - to Park Edukacji Globalnej. Poznaliśmy kulturę, codzienność oraz problemy mieszkańców świata. Aktywizujące elementy w postaci gier, zabaw oraz quizów, oryginalne eksponaty, które można było dotknąć uwrażliwiły nas na los mieszkańców najbardziej odległych i zapomnianych zakątków świata. Następnie udaliśmy się do Najmniejszej na Świecie Fabryki Cukierków. Łakocie produkuje się tam ręcznie na bazie technologii zaczerpniętej z XVII i XVIII - wiecznych małych manufaktur. Obserwowaliśmy pokaz produkcji, następnie najlepsze, degustacja ciepłego cukierka oraz 60 g. paczka cukierków dla każdego uczestnika. Mniam mniam. Następnie Rynek Główny. Zwiedziliśmy Kościół Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, zwany także kościołem Mariackim oraz Sukiennice. Ostatni punkt wycieczki to Ogród Doświadczeń im. Stanisława Lema. Po przekroczeniu bramy Ogrodu kierujemy się w głąb . Pierwsze stanowisko to pryzmat, który tworzy ze światła słonecznego piękną tęczę. Po rozszczepieniu światła białego skierowaliśmy kroki do tarczy Newtona, gdzie możemy uzyskać odwrotny efekt. Kolorowa, nieruchoma tarcza staje się biała przy prędkości 1800 obrotów na minutę. Kilka kroków dalej znajduje sie ogromny kalejdoskop. Następnie sprawdzamy jak wygląda tył naszej głowy. Idziemy dalej, świat zaczyna nas dziwić coraz bardziej. Każde z urządzeń prezentuje jedno lub kilka zjawisk fizycznych. Gong uderzony silnie nie wyda ciekawego dźwięku, ale wielokrotne, subtelne uderzenia prowadzą do sumowania fal akustycznych dając niesamowity, nastrojowy efekt.

Jaki ten świat ciekawy!!! Wspaniała lekcja przyrody. Czas do domu, ale wrażeń – dziękujemyyyyyy.